موقعیت خرید زمین در قبرس شمالی
نوشته شده توسط : mgh


برای خرید زمین در قبرس شمالي برخی وضعیت خاص وجود دارااست که به آن میپردازیم

هر شخص فرنگی (مانند اهل ایران ها) تنها قادر است یک قطعه زمین خریداری نماید.
هر شخص فرنگی قادر است حداکثر ۱ دونوم (به ترکی استانبولی: Dönüm ) مساوی مهاجرت به قبرس شمالی  ۱۰۰۰ متر مربع زمین خریداری نماید. (خریداران اهل ایران فرنگی محسوب می شوند). اما قابلیت و امکان خرید زمین اضافی بر ۱۰۰۰ متر مربع بصورت غیرقانونی وجود داراست اما قابلیت دریافت گواهی تنها برای هزار متر مربع وجود داراست. درصورت نیاز به خرید بیشتر از سقف رقم خورده سه نحوه وجود داراست (۱- استعمال از شخص دیگر که قابل اتکا میباشد ۲-تصویب کمپانی در قبرس ۳-خرید بصورت قولنامه ای فارغ از گواهی)
زمینهای قبرس شمالی معمولا قطعات خرد ندارند و عموما از ۵۰۰متر مربع به بالا می‌باشند.
جهت دریافت اقامت از روش خرید زمین در قبرس شمالی ، نیاز به ارائه اجاره طومار منزل می باشد. اجاره طومار اثباتی بر حضور خریدار در قبرس شمالی میباشد. بنابر این بعداز خرید زمین می بایست یک خانه در قبرس شمالی اجاره خواهد شد.
زمین خریداری گردیده می بایست عاری از هرگونه وام، قسط و بدهی باشد.
تفاهم نامه فروش زمین در قبرس شمالی می بایست طی ۲۱ روز بعد از امضا، در اداره تصویب سندها و املاک قبرس شمالی تصویب گردد.
اصطلاحات رایج خرید زمین در قبرس شمالی
در قبرس شمالی واحد اندازه گیری زمین دونوم میباشد. Dönüm یکای اندازه گیری مساحت میباشد که از مجال امپراتوری عثمانی در کشورهای سوراخ لهجه رایج گردیده است. هر دونوم مساوی ۱۳۳۸ مترمربع میباشد که جهت سهولت ۱۰۰۰مترمربع در حیث گرفته می شود.

Evlek نیز همچون دونوم یکای اندازه گیری مساحت در قبرس شمالی میباشد. هر 4evlek مساوی یک دونوم میباشد. هر اِوْلِکْ نسبتاً ۳۳۴متر مربع میباشد.
بها خرید زمین در قبرس شمالی
بها خرید زمین در قبرس شمالی با دقت به وضعیت، مسافت از دریا، و نوع کاربری مختلف میباشد. زمینهای ساحلی در شهر گیرنه و فاماگوستا بطور معدل دست‌کم ۲۰۰ پوند متساوی ۱۴میلیون تومان برای هر متر مربع قیمت گذاری میشوند. زمین های خارج از راس شهر و در روستاها معمولا بطور میانگین ۴۰ پوند برای هر متر مربع بها دارا‌هستند.

نکات اصلی خرید زمین در قبرس شمالی
گزینش اِیجِنت دارای اعتبار (agent): شاید اغراق نباشد چنانچه بگوئیم ایجنت مهم ترین نقش را در خرید مطمعن املاک در قبرس شمالی بعده دارااست. ایجنت شخصیت حقیقی و واقعی یا این که موسسه حقوقی میباشد که با در دست داشتن منابع داده ها حقوقی از سرزمین قبرس مبادرت به ارائه سرویس ها به مشتریان میکنند.

گواهی مالکیت: سندها مالکیت ملک در قبرس شمالی متنوع میباشد و برخی از این اوراق فاقد اعتبار کافی جهت سپرده گذاری ایرانیان میباشد.

شرایط زمین: در گزینش شهر و حالت زمین اعتنا کافی داشته باشید. در‌صورتی‌که چه شهرهای قبرس شمالی مجاورت بهم و ظاهرا حالت یکسانی دارا‌هستند اما رویش ارزش بعضی بخش ها بیشتر میباشد.
خرید زمین تجاری در قبرس شمالی
خرید زمین تجاری در قبرس شمالی بالاترین سطح سپرده گذاری در زمین میباشد. ارزش زمین تجاری در قبرس شمالی بر حسب حالت و وضعیت قادر است ۵ تا ۱۰ موازی زمین بی آلایش هزینه داشته باشد.البته یک نکته قابل توجه وجود دارااست. قابلیت و امکان بهره‌برداری و ایجاد کرد تجاری اینگونه زمینی بصورت بی واسطه برای اهل ایران ها نیست و استعمال تجاری بایستی مبتنی بر طرح تصویب شده و در پوسته تصویب کمپانی صورت بپذیرد.

خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی
صنعت کشاورزی و دامداری قسمت اساسی چرخه اقتصاد در مملکت قبرس میباشد. خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی می تواند برای هدف های ساخت و ساز میوه مرکبات، زیتون، سبزی‌جات، و صیفی‌کاری صورت بپذیرد. همینطور میتوان از زمین بهره‌برداری رشد دام مانند گوسفند، و بز، برای ایجاد تولیدها گوشتی و لبنی بهره مند شد. بها خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی مقرون بصرفه میباشد و با هزینه تقریبی ۵۰هزار پوند (هم اندازه ۳.۵ میلیارد تومان) برای هر هکتار میتوان زمین مطلوب کشاورزی خریداری کرد





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: